bedrijf corona proof makenBen je er tijdens de coronacrisis achter gekomen dat je bedrijfsprocessen nog niet helemaal op rolletjes lopen en zou je graag op volle toeren door willen draaien ondanks welke crisis dan ook? Dan is de kans groot dat jouw bedrijf nog te veel afhankelijk is van hoeveel mensen er daadwerkelijk aanwezig zijn op het kantoor. In de beste situatie zorg je ervoor dat je medewerkers zonder problemen thuis aan de slag kunnen gaan, waardoor een crisis zoals de coronacrisis in de toekomst geen probleem meer zal vormen.

Veel bedrijven hebben last van de corona crisis en hebben moeite met door blijven draaien nu iedereen wordt aangeraden om thuis te werken. Maar met de onderstaande tips, ben jij straks een van die bedrijven die ondanks welke situatie gewoon vooruit blijft varen. Weten hoe? Lees dan zeker verder.

Je bedrijf Corona Proof maken – Wat gaat er vaak mis?

Een van de belangrijkste dingen die vaak misgaan is dat een bedrijf nog te veel offline is. Processen worden veelal op de werkvloer geregeld en vrijwel niets is makkelijk te regelen zonder contact onderling. Het is daarom voor ieder bedrijf (vooral in deze tijd) belangrijk om meer in te gaan zetten op online werken. Waar je normaal fysieke vergaderingen hield, zal je nu merken dat dit plaats gaat maken voor Microsoft teams, Zoom of Skype. Hiervoor moet je bedrijf natuurlijk wel goed ingericht zijn. Daarnaast zie je ook nog vaak dat veel bedrijven vrijwel niet bezig zijn met online zichtbaarheid en het puur moeten hebben van fysiek verkopen en eventueel telefonisch verkopen.

Tijdens een crisis zoals de corona crisis, merk je al snel dat dit soort manieren van bedrijfsvoering niet meer goed werken en dat bedrijven het moeilijk krijgen om de werkzaamheden voort te zetten. Daarom is het vooral belangrijk om te gaan werken aan je online zichtbaarheid en ook je online teamom je bedrijf corona proof te maken.

 Werkplekken voor thuis

Als je wilt gaan beginnen met je personeel thuis te laten werken, is het natuurlijk belangrijk dat zij goed aan het werk kunnen thuis. Hoewel de meeste mensen wel een werkplek hebben waar ze thuis kunnen werken, ben je al werkgever verplicht te zorgen voor een goede werkplek als zij dat zelf niet hebben. Maar naast een goede werkplek is het natuurlijk ook belangrijk dat al je teamleden goed met elkaar kunnen communiceren.

Van offline bedrijf naar online bedrijf

Thuiswerken is niet voor iedereen even prettig en ook lang niet iedereen heeft er zin in om thuis te zitten. Je hebt vrijwel geen fysiek contact meer met je collega’s en je baan wordt daardoor al snel eenzaam. Toch is het voor ieder bedrijf een goed idee om meer van offline naar online te gaan. Hierdoor kan het werk onder verschillende omstandigheden gewoon doorgaan en ben je niet meer afhankelijk van personeel op een fysieke locatie.

Inzetten op online marketing

Als je nu nog vaak bezig was met offline marketing. Is het nu een goed idee om juist meer te gaan inzetten op online marketing. Als je nog niet precies weet hoe dat werkt, kun je ervoor kiezen om daar iemand voor aan te nemen, maar als je een relatief klein bedrijf bent, kan het ook een goed idee zijn om eerst zelf te leren hoe online marketing werkt.

Je website verbeteren

Een van de eerste stappen om te zetten is kijken of je website al goed presteert en waar jij je website nog kunt verbeteren. Veel ondernemers zijn helemaal niet bezig met online zichtbaarheid en de website is er dan vaak ook alleen maar als online visitekaartje. Terwijl je van je website een ware verkoopmachine kunt maken als je het goed aanpakt.

Social media Marketing

Daarnaast is het ook belangrijk om goed te kijken hoe het bedrijf staat op social media. Ook hierbij is de kans weer groot dat er vrijwel tot niets mee wordt gedaan. Social media kan een uitstekende manier van marketing zijn, maar ook vooral om je naamsbekendheid te verbeteren. Het is dus belangrijk om ook aan de slag te gaan met Social Media Marketing.

Email Marketing

Als laatste is het ook een goed idee om aan de slag te gaan met e-mail marketing. Vrijwel alle grote bedrijven maken gebruik van e-mail marketing om in contact te blijven met klanten. Vooral als je eenmaal je website goed hebt staan, is het een goed idee om in plaats van telefoonnummers te verzamelen, nu aan de slag te gaan om het e-mail adres te bemachtigen. Zo kun je email marketing inzetten om in contact te blijven met potentiële klanten en ze via e-mail klant maken in plaats van een fysieke afspraak.

Zo zie je dat er veel verschillende manieren zijn om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf door blijft groeien ondanks dat het niet meer praktisch is om afspraken te maken met fysiek contact.

 

bedrijf corona proof maken

Online Marketing leren en je bedrijf corona proof maken

Een van de belangrijkste elementen van een corona proof bedrijf is dat je vooral gaat werken aan je online zichtbaarheid. In deze tijd is het maken van fysieke contacten nou eenmaal niet gemakkelijk en kun je daarom beter je focus leggen op online verkoop. Hoewel het vrij makkelijk is om meer klanten te genereren via het internet, is het wel belangrijk dat je jouw marketing activiteiten begint met een goede basis. Hoe beter je namelijk snapt hoe online marketing werkt, hoe minder geld je uiteindelijk kwijt bent aan je Marketing budget. Daarom is het een goed idee om een online marketing cursus te volgen, waarin je de belangrijkste onderdelen leert.

Een van de beste online marketing cursussen is de cursus Master Marketeer. Hierin leer je alle bovengenoemde aspecten van Online Marketing en hoe jij ervoor kunt zorgen dat jouw website veranderd in een ware verkoopmachine. Na het volgen van de cursus weet jij precies wat je moet doen om online goede resultaten te behalen en zo heb je de investering die je doet voor de cursus zo weer terug verdiend.

Wil jij meer weten over wat je precies leert in de cursus? Dan raad ik je aan een naar de pagina van Master Marketeer te gaan.

 

 

Wil je nu meer informatie klik dan hier om de Master Marketeer cursus te bekijken >

Share This