google-site-verification: google121dce2f19ed9d5d.html
E-mail marketing voor beginners.! Hoe gebruik ik e-mail marketing?
16124
post-template-default,single,single-post,postid-16124,single-format-aside,has-ilcc-banner,ilcc-style-top,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,transparent_content,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid

E-mail marketing voor beginners.

E-mail marketing voor beginners

E-mail marketing voor beginners.

E-mail marketing voor beginners? Heb je een online bedrijf? Dan is e-mail marketing in de meeste gevallen onmisbaar. Er zijn heel veel verschillende methodes om je inkomsten te verhogen met een online business. Maar van alle methodes is e-mail marketing een van de beste methodes.

Vrijwel alle grote bedrijven maken gebruik van e-mail marketing. Dat komt omdat er een mate van persoonlijkheid bestaat met e-mail marketing.

In dit blogbericht lees je meer over e-mail marketing voor beginners en hoe je ermee aan de slag kunt. Lees daarom zeker verder.

Wat is e-mail marketing ?

E-mail marketing is een marketing techniek die eigenlijk al heel lang bestaat. Al sinds de komst van het internet, werd e-mail gebruikt om producten en diensten te verkopen.

Tegenwoordig wordt e-mail marketing nog steeds gebruikt, maar is het een stuk makkelijker geworden om een e-mail marketing strategie te voeren.

Tegenwoordig kun je namelijk gebruik maken van e-mail marketing software zoals:

  • Getresponse
  • Enormail
  • Mailchimp

Met deze e-mail marketing providers kun je een geautomatiseerd systeem maken die ervoor zorgt dat mensen op je contactenlijst e-mails ontvangen met waardevolle informatie en promoties. Vroeger werd dat natuurlijk allemaal handmatig gedaan.

 

Waarom is e-mail marketing belangrijk?

E-mail marketing is voor de meeste grote bedrijven nog steeds de nummer 1 methode om te verkopen. De grootste reden dat verkopen via e-mail zo makkelijk is, omdat een klant bij het geven van zijn of haar e-mail adres aangeeft een bepaalde mate van vertrouwen te hebben in je bedrijf.

Dat betekent ook direct dat het voor jou een stuk makkelijker is om te verkopen aan dit contact. Om ervoor te zorgen dat vervolgens nog meer drempels worden weggenomen, is het met e-mail marketing belangrijk om die vertrouwensband te vergroten.

Dit doe je door eerst waardevolle informatie te geven aan je contact, voordat je overgaat tot het verkopen van je producten of diensten.

Van alle manieren om je producten of diensten te verkopen, is e-mail marketing een van de meest succesvolle manieren. Daarom is het voor ieder bedrijf belangrijk om hiermee aan de slag te gaan.

 

Succesvol online ondernemen 4

 

10 e-mail marketing tips voor beginners

Om je direct op weg te helpen met je eerste e-mail marketing campagne, is het goed om de onderstaande tips mee te nemen.

Wie is je doelgroep?

Voordat je aan de slag gaat met het maken van je e-mails en het klaarzetten van een autoresponder, is het belangrijk om te weten wat de mensen die je website bezoeken willen. Ook is het belangrijk om te weten waarom deze mensen zich hebben ingeschreven. Hoe beter je dit weet hoe beter je de e-mails kunt aanpassen op hun wensen.

Vraag altijd toestemmingen om mensen toe te voegen aan je e-maillijst

Als je werkt met een e-mail marketing provider, gaat dit vrijwel altijd automatisch. Maar het kan voorkomen dat jij op een andere manier een e-mail adres ontvangt.

Vraag dan altijd eerst toestemming, voordat je iemand een e-mail stuurt. Dat voorkomt je veel moeilijkheden.

Voorkom dat je e-mails niet in de spam box terecht komen

Er kunnen veel redenen zijn waardoor een spamfilter jouw e-mails in de spam box plaatst al voordat je bericht gelezen is door je contact. Het is daarom belangrijk om precies te leren wanneer de kans groot is dat een e-mail in de spam terecht komt. Een van de meest voorkomende redenen is bijvoorbeeld  het gebruiken van teveel links in een e-mail.

Maak je e-mails persoonlijk

Bij het schrijven van e-mails is het belangrijk dat er een mate van persoonlijkheid terugkomt in de e-mails. Niemand vind het leuk  om een saaie standaard promotie mail te lezen.

Laat in je e-mails merken dat je ook daadwerkelijk om de contacten geeft en laat ook vooral zien wie jij bent. Hoe meer persoonlijkheid je toevoegt aan je e-mails hoe groter de vertrouwensband wordt tussen jou en je contacten.

Eindig altijd met een call to action

Je schrijft de e-mails natuurlijk niet voor niets. Je wil graag dat je contacten actie ondernemen en natuurlijk het liefste direct klant worden.

Het is daarom altijd een goed idee om een call to action toe te voegen aan het einde van de e-mail. Dit kan zijn dat je je contacten vraagt om een bepaalde pagina op je website te bekijken, maar dit kan ook een promotie zijn.

Het is een goed idee om promotie af te wisselen met het doorsturen naar een waardevolle pagina op je website. Zo lijkt het niet alsof je alleen maar probeert te verkopen.

Schrijf korte e-mails

Een van de grootste fouten die gemaakt worden bij e-mail marketing, is dat er gigantische e-mails worden geschreven. In de meeste gevallen worden deze e-mails niet gelezen of maar voor een klein stukje.

Bij e-mail marketing is het vooral belangrijk dat je e-mails kort en krachtig zijn. Hiermee vergroot je de kans dat een e-mail helemaal wordt gelezen en dat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

Wil je meer informatie geven over een bepaald onderwerp? Schrijf er dan bijvoorbeeld een blog over op je website en stuur het contact daar naartoe.

 

Master Marketeer cursus volgen

Om succesvol te worden met e-mail marketing heb je een strategie nodig. Het gaat er hierbij niet alleen om dat je een e-mail marketing strategie hebt, maar dat je hele online marketing strategie naadloos bij elkaar aansluit.

Een van de beste methodes om online marketing toe te passen is met de Master Marketeer methode. Hiermee leer je stap voor stap hoe jij een online business runt en hoe je dat op de goede manier doet.

Het is vooral belangrijk om alle elementen goed op elkaar af te stemmen, want als er een element niet lekker loopt, is de kans groot dat dat ook de volgende stappen in het proces zal beïnvloeden.

Benieuwd hoe je e-mail marketing voor beginners perfect combineert met andere elementen van online marketing? Vergroot dan je succes met de Master Marketeer cursus.

Deze cursus leert je hoe je succesvol wordt op het internet met een bewezen strategie. Klik hier om direct naar de pagina van Master Marketeer te gaan voor meer informatie.

 

Joost
joost@onlinemarketingmagneet.nl
Geen reactie's

Geef een reactie