remarketingGoogle Ads gebruiken voor mijn business: hoe doe ik dat? Het internet biedt voor elke ondernemer een enorm potentieel. Zoveel mogelijke klanten zijn maar één klik of zoekopdracht van je verwijderd. De vraag die elke ondernemer zich stelt, is: hoe bereik ik dit enorme publiek zo goed mogelijk? Er bestaan verschillende mogelijkheden om je business of product online in de markt te zetten. Eén van de beste manieren is door goed gebruik te maken van Google Ads (voorheen Adwords).

 

Wat is Google Ads?

Zoals je uit de naam waarschijnlijk al kunt opmaken, is Google Ads het advertentieplatform van Google. Google Ads biedt een efficiënte manier om traffic naar je business te genereren. Door potentiële klanten naar je toe te drijven die op zoek zijn naar producten of diensten zoals de jouwe. Wat je ook wil bereiken op het platform, meer traffic voor je website of meer klanten voor je fysieke winkel, met Google Ads is het mogelijk.

Omdat Google natuurlijk verreweg de grootste zoekmachine is, zijn er miljoenen bedrijven wereldwijd die Google Ads gebruiken om hun business online zo zichtbaar mogelijk te krijgen. Is het mogelijk om, zelfs met al die concurrentie, je eigen business op de kaart te zetten? Met de juiste tips wel!

Hoe gebruik ik Google Ads voor mijn business?

Voordat je gaat nadenken over de beste strategieën om Google Ads voor je business in te zetten, is het handig om eerst even de basics te regelen. Maak eerst een Google Ads-account aan: dit kan je doen via een Google-account dat je al hebt of je maakt een nieuwe aan.

Het is goed om in het begin al na te denken over de structuur van je Ads-account. Afhankelijk van hoe groot je business is en hoeveel geld je beschikbaar hebt, kan je kiezen voor een campagne of meerdere. Heb je bijvoorbeeld een apart budget voor het marketen van broeken en jassen, dan worden dit twee verschillende campagnes. Onder de campagnes is het nog mogelijk om onderscheid te maken tussen verschillende advertentiegroepen. Zo kan je bijvoorbeeld de campagne broeken onderverdelen in de advertentiegroepen jeans, korte broeken en joggers, en de afdeling jassen in parka’s en windjacks.

Wanneer je eenmaal aan de slag gaat, kan je je budget instellen. Het door jou aangegeven maximum budget wordt niet overschreden. Zo weet je zeker dat je nooit teveel kwijt bent! Als je even krap bij kas zit, kan je altijd je bijdrage pauzeren of stopzetten. Nu je eenmaal je account hebt aangemaakt en je budget hebt ingesteld is het tijd om te beginnen met de echte tips!

 

hoe kun je het beste online ondernemen

Vind de juiste zoekterm

De juiste zoekterm is misschien wel het belangrijkste voor je Google Ads-strategie. Een verkeerde of te brede term betekent dat je business misschien wel gezien wordt door een heel ander publiek dan dat wat je wil bereiken. Elke advertentiegroep gebruikt idealiter tussen de één en vijf zoektermen op basis waarvan traffic gegenereerd wordt. Het vinden van de perfecte termen gaat een beetje met vallen en opstaan. Het is goed om zo specifiek mogelijk te zijn, maar houd ook goed de data in de gaten: wat werkt wel en niet. Zorg er ook voor dat je zoektermen goed overeenkomen met de advertentie: je wil natuurlijk wel dat een mogelijke klant die op zoek is naar een damesjas alleen op je pagina terecht komt wanneer je ook daadwerkelijk damesjassen aanbiedt.

 

Nu Gelijk Beginnen Om Een Google Ads Account Op Te Zetten En Te Beginnen Met Adverteren?

 

 

Houd de advertentie rangschikking en de kwaliteitsscore goed in de gaten

De advertentie rangschikking bepaalt, zoals de naam al zegt, uiteindelijk hoe hoog je business of product daadwerkelijk komt te staan op de pagina. Deze rangschikking wordt bepaald door twee factoren: aan de ene kant het bedrag dat je over hebt voor je campagne, en aan de andere kant de zogenaamde kwaliteitsscore.

Deze kwaliteitsscore is gebaseerd op de kwaliteit en relevantie van je advertenties, en daarmee dus ook zeker weer op het gebruik van de juiste zoektermen! Google meet deze score namelijk af aan het aantal mensen dat op je advertentie klikt wanneer hij gezien wordt. Dit is de klikfrequentie. Een hoge klikfrequentie is een indicatie dat de advertentie nuttig wordt gevonden.

Zorg voor een goede landingspagina

Het is belangrijk dat de potentiële klant die op de landingspagina terecht komt niet teleurgesteld raakt. Omdat het aanbod toch niet overeenkomt met wat hij zoekt. De ervaring van de klant nadat hij geklikt heeft is dus net zo belangrijk als de advertentie zelf – je wil immers wel iets verkopen. Hierin is het gebruik van de juiste zoekterm natuurlijk opnieuw belangrijk: sluit de zoekterm goed aan bij het aanbod? Komen de zoektermen terug op de landingspagina? En ziet de pagina er een beetje professioneel uit? Denk hierbij aan het gebruik van de juiste illustratie, een mooi design en een vlotte, professioneel ogende tekst.

Met deze drie tips kun je hopelijk beginnen met het gebruiken van Google Ads om je business zo goed mogelijk online in de markt te zetten!

Online marketing leren met Master Marketeer

Naast het gebruik van Google Ads zijn er nog talloze andere manieren om je business online te marketen. Via de online training Master Marketeer leer je om deze verschillende manieren te gebruiken. Er zijn bijvoorbeeld ook andere manieren om te adverteren zoals met Facebook Ads en e-mailmarketing.– en ook om je advertenties of website te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan het beter leren copywriten of het leren opzetten van online funnels. Dus wil jij graag je business zo goed mogelijk online opbouwen, dan is Master Marketeer een uitstekende keuze.

Master Marketeer is opgezet door Dennis Rademaker, die tevens als coach fungeert. Hij heeft zelf al meerdere online bedrijven opgebouwd en biedt nu zelf zijn expertise aan. Als je de cursus Master Marketeer koopt, krijg je niet alleen toegang tot het videopakket dat het informatieve deel van de cursus vormt, maar ook tot het online forum, waar Dennis met zijn coaching voor jou misschien wel het verschil kan maken. Dus of je nu je business online wil marketen via Google Ads of op een andere manier, Master Marketeer is een uitstekende keuze!

 

Master Marketeer

Klik op de link en begin vandaag nog met adverteren voor meer omzet

Share This