google-site-verification: google121dce2f19ed9d5d.html
Hoe krijg je als bedrijf meer volgers op Instagram? -
16428
post-template-default,single,single-post,postid-16428,single-format-aside,has-ilcc-banner,ilcc-style-top,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,transparent_content,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid

Hoe krijg je als bedrijf meer volgers op Instagram?

Hoe krijg je als bedrijf meer volgers op Instagram?

Hoe krijg je als bedrijf meer volgers op Instagram?

hoe krijg je als bedrijf meer volgers op instagramHoe krijg je als bedrijf meer volgers op Instagram? In 2010 kwam er nieuw social media platform uit: Instagram. Instagram is een website en mobiele app waar je foto’s en video’s, die niet langer zijn dan een minuut, kunt delen met andere Instagram gebruikers. De digitale beelden kun je, voordat je ze uploadt, eerst nog bewerken met filters. De afbeeldingen en video’s kun je delen op je Instagram pagina of je Instagram verhaal/story. Eerst was Instagram alleen beschikbaar voor Apple apparaten, zoals iPhone en iPad. Inmiddels kun je ook met je Android smartphone of Windows Phone de app downloaden in de store. In 2012 kocht Facebook Instagram voor 1 miljard dollar over met de bedoeling Instagram onder zijn eigen zelfstandige leiding verder te laten gaan.

Verschil tussen de Instagram website en de app

Ofschoon het gaat om hetzelfde bedrijf functioneert de website van Instagram anders dan de app. De functionaliteit van de website is beperkter, omdat je alleen via de app het uploaden van je foto’s en video’s kan bewerkstelligen. Tevens kan in de app een lijst gekregen worden van alle geplaatste foto’s/video’s, die jij en andere gebruikers ooit geplaatst hebben. Op de website vind je dit overzicht alleen in rastervorm. Als laatste kun je op de website een andere Instagram gebruiker geen privé berichten sturen, alleen reageren op iemands geplaatste foto’s/video’s. In de app kun je wel met andere Instagram gebruikers privé chatten.

Instagram als marketingtool

De laatste jaren wordt Instagram ook gebruikt als marketingtool, het zogenaamde influencer-marketing. Hierbij wordt door middel van social media door invloedrijke personen en bedrijven geprobeerd om potentiële klanten te beïnvloeden. Dit beïnvloeden neemt de vorm aan van advertorials. Het doel is om door een lange blootstelling aan een product of merk de doelgroep te overtuigen het product te kopen. Instagram is momenteel een van de belangrijkste social media marketingplatformen.

Hoe wordt digitale marketing in Instagram toegepast?

Bij het beïnvloeden van potentiële klanten via social media wordt gebruikt gemaakt van advertorials, gesponsorde berichten of video’s, waarin door middel van sluikreclame reclame gemaakt wordt voor een bepaald artikel of dienst. Bedrijven willen hun dienst of product daarom ook vaak integreren in de posts van bekende Instagramgebruikers. Laat een beroemd persoon een product aanbevelen en door de grote hoeveelheid volgers van die beroemdheid ben je er als bedrijf van gegarandeerd dat de verkoop van je product zal stijgen. Dit heet ook wel affiliate marketing.

 

Hoe krijg je als bedrijf meer volgers op Instagram en wat kan Instagram betekenen voor jouw bedrijf?

Tegenwoordig leven veel mensen met hun neus op hun telefoon. Daarom is het voor bedrijven raadzaam om hun producten en diensten te verkopen via de mobiele telefoon. Met meer dan een miljard gebruikers is Instagram de beste en nieuwste winkeletalage voor je bedrijf voor een gegarandeerde hogere omzet. Trekt een afbeelding of video van je product de aandacht, dan wordt er door geklikt naar je bedrijfspagina, waarop de potentiële klant ook nog andere producten van je kan waarnemen. Tevens kun je evenementen vermelden op je Instagram bio.

 

Instagram marketing tips

Instagram marketing app

Voor bedrijven zijn er zelfs speciale marketing apps te verkrijgen, die het mogelijk maken om een hele marketing campagne te voeren op je Instagram. Je kunt er een planning maken voor je campagne. Het bevat tevens een kalender, waarop je per dag ziet welke post je gaat plaatsen en welke reeds geplaatst zijn. Tevens kun je met een marketing app carrousel posts en Instagram story’s maken. Als laatste kun je je aantal bezoekers en andere statistieken met deze apps bijhouden.

Hoe doe je zonder marketing app via Instagram je marketingplan samenstellen?
Richt je eerst op je doelgroep. Je moet je doelgroep kennen. Kijk waar de interesses liggen en speel hierop in met je geposte afbeeldingen en video’s, zodat zoveel mogelijk mensen op je posts letten. Maak vervolgens een bedrijfsaccount aan op Instagram. Hierdoor kun je je statistieken inzien en kun je jouw Instagram koppelen aan je professionele Facebookpagina en advertentieaccount.

De marketing

Hoe krijg je als bedrijf meer volgers op Instagram? Zorg voor een up to date Instagram account. Dit houdt in dat je een profielfoto moet gebruiken, een bio moet opstellen en een profielnaam moet kiezen. Zorg nu vervolgens voor een relevante content. Hiervoor moet je van tevoren al een strategie hebben bedacht over hoe jij je bedrijf wil neerzetten en wat je precies wil laten zien op je account. Deel afbeeldingen en video’s, die het verhaal van je bedrijf vertellen maar ook relevant zijn voor je doelgroep. De Instagram story’s zijn een middel bij uitstek om op een snelle manier je nieuwste producten en aanbiedingen te tonen. Deze verhalen moeten ook dus echt gericht zijn op jouw doelgroep.

Adverteren

Ga je ook adverteren via Instagram, dan is het raadzaam om je eerst goed in te lezen over de mogelijkheden. Begin daarnaast eerst met een klein geldbedrag. Advertenties op Instagram kun je voor meerdere doelen gebruiken: verhogen van merkbekendheid van je bedrijf, interactief met je doelgroep omgaan, potentiële klanten doorlinken naar je website en door subtiele aansporing kun je klanten aanzetten tot kopen.

Gebruik hashtags voor meer volgers

In een paar simpele stappen kun je meer volgers genereren voor je bedrijfsaccount op Instagram. Ten eerste moet je relevante hashtags gebruiken. Hierdoor vinden mensen makkelijker jouw afbeeldingen op Instagram. Kies niet de populairste hashtags, maar hashtags die echt op jouw bedrijf en product van toepassing zijn. Je wilt immers volgers, die geïnteresseerd zijn in wat je post.

Let op de volgers van je concurrentie

Volg tevens de volgers van je concurrenten. Je kunt een bericht plaatsen bij de volgers van je concurrentie of like eens een foto. Zorg in ieder geval voor interactie, want de mensen die je concurrentie volgen, hebben meestal ook interesse in jouw producten. Plaats ook geregeld wat op je account, want er is een lijn tussen het aantal berichten dat je post en het aantal volgers dat je krijgt. Wees actief en nodig mensen ook uit op je berichten te reageren. Houd als laatste rekening met wanneer je volgers online zijn en plaats dan je berichten.

Professionals

Wil je jouw bedrijf meer in de markt zetten, dan kun je er ook altijd voor kiezen om een professioneel social media bureau de Instagram marketing voor je te laten regelen. Dit kan je tijd en geld besparen. Je werkt samen met deskundigen, die een ruime ervaring hebben met social media marketing binnen jouw branche. Je kunt bij een social media bureau er zelfs voor kiezen om de regie zelf in handen te houden. Dan adviseren de deskundigen jou en vormen zo goede sparringpartners voor je.

 

 

 

 

 

Joost
joost@onlinemarketingmagneet.nl
Geen reactie's

Geef een reactie