Online marketing funnel opzetten hoe doe ik dat? Weet jij wie je bezoekers zijn en waar ze vandaan komen? Wanneer je dit weet kun je namelijk een eigen marketing funnel opzetten. Met een marketing funnel vergroot je de kans dat bezoekers echte klanten zullen worden. Waardoor je leads en sales aanzienlijk kan verhogen.

Maar dan moet je er eerst achter komen voor wie je schrijft. Als je eenmaal weet voor wie je schrijft kun je de content beter vormgeven en de kwaliteit verhogen. Je weet op wie jij je content moet richten en wat er nodig is om je doelgroep te overtuigen. Er zijn tal van voorbeelden waarop een funnel heeft gezorgd voor een aanzienlijke groei.

Laten wij met dit 5- delige stappenplan aan de slag gaan om je eigen marketing funnel op te zetten. Zodat jij meer resultaat met je website content kunt behalen.

1. Wat is er nodig om een online marketing funnel op te zetten?

Een marketing funnel is erop gericht dat de juiste bezoekers worden aangetrokken. Je kunt dit het beste vergelijken met een fysieke winkel. Een Prénatal richt zich volledig op zwangere vrouwen en jonge gezinnen. Als alleenstaande zul je niet eens weten dat deze winkel er is. De doelgroep van deze winkel is dus uiterst specifiek.

Als jij je richt op een specifieke klant doe je eigenlijk hetzelfde. Je ontvangt hierdoor meer gerichte bezoekers op je website. Hoewel het aantal bezoekers vaak niet zal toenemen. Maar toch verkoop je meer producten of diensten. Je gaat dus uiterst specifiek te werk.

Daarvoor moet je wel onderzoeken wie je klanten zijn, waar hun interesse ligt en hoe jij hierop kunt inspelen zodat je deze klanten op je website zal ontvangen. Dat kom je dus ook te weten door te weten wie je doelgroep is.

Meer bezoekers naar jouw affiliate website

2. De juiste bezoekers op je website krijgen?

De eerste uitdaging is erachter komen wie je bezoekers zijn. Je zal dus een personalia moeten maken over die potentiële bezoeker. De gegevens die belangrijk zijn staan hieronder opgesomd. Waarbij het ook belangrijk is dat de personalia een echte naam krijgt. Op deze manier kun je de doelgroep veel beter identificeren.

Een goede online marketing funnel opzetten bestaat uit de juiste personalia zodat je weet wie je doelproep is:

 

–          Wat is de naam, leeftijd en geslacht van de bezoeker?

–          Welke vragen of problemen heeft de bezoeker?

–          Waar heeft jouw bezoeker behoefte aan?

–          Hoe ga je de bezoeker op je website aanspreken?

–          Welke achtergrondinformatie is er nog meer belangrijk?

Wat is de naam, leeftijd en geslacht van de bezoeker?

Jouw potentiële bezoeker heeft een naam, leeftijd en geslacht nodig. Alleen met deze informatie krijg je de juiste inzichten die nodig zijn om gerichter te kunnen schrijven. Je begrijpt vast dat vrouwen en mannen of de verschillende leeftijden een verschillende interesse hebben.

Welke vragen of problemen heeft de bezoeker?

Ga er maar vanuit dat elke bezoeker een probleem heeft of met vragen zit. Gaat je website over het kunnen afvallen? Dan is overgewicht het probleem. Waarbij bezoekers vragen kunnen hebben over gezonder leven en minder gewicht.

Waar heeft jouw bezoeker behoefte aan?

De vragen of problemen geven antwoord op de behoefte die jouw bezoeker heeft. Dit kan herkenning zijn maar ook te maken hebben met een stukje extra uitleg.

Hoe ga je de bezoeker op je website aanspreken?

Een jongere doelgroep spreek je luchtig en informeel aan. Waar ouderen vooral behoefte hebben aan een meer formele en klassieke aanspraak.

Welke achtergrondinformatie is er nog meer belangrijk?

Andere belangrijke informatie kan de hobby of woonomgeving zijn. Door deze te achterhalen kun je dit in het schrijven van kwaliteit content noemen. Op die manier krijg je meer raakvlak en vertrouwen.

3. Waar kun je de doelgroep vinden?

Is de doelgroep van je website bekend? Dan kun je gaan onderzoeken hoe je deze het beste kunt bereiken. Wanneer er uit de personalia komt dat het vooral jongeren bezoekers zijn kun je deze het beste via social media vinden. Maar zijn het vrouwen in de overgang? Dan is erover bloggen op je website misschien wel de beste keuze.

De manier hoe je bezoekers kunt vinden verschilt per doelgroep. Dat maakt weten wie je doelgroep is ontzettend belangrijk om hierop te kunnen inspelen.

Voordelen van e-mail marketing

4. Bezoekers omzetten in leads?

Je weet nu wie je bezoeker is en waar je ze het beste kunt bereiken. Dan is het tijd om je bezoeker om te zetten in leads. Waarbij de essentie ligt bij het in beweging brengen. Het in beweging brengen van bezoekers kan werkelijk alles zijn, bijvoorbeeld:

–          Het invullen van een formulier op de website

–          Op een Call-to-Action button van je website klikken

–          Naar een landingspagina klikken.

Maar een lead is nog geen succesvolle of gegarandeerde verkoop.

Daar heb je dus een volgende stap voor nodig.

5. Van leads naar effectieve verkopen.

De te volgen actie is een beetje afhankelijk van de leads die je hebt ingezet. Als dit het invullen van een formulier is kun je misschien telefonisch contact opnemen of een persoonlijke mail sturen. Maar ook uitgebreide productinformatie op een landingspagina aanbieden is een optie.

Het is altijd verstandig om acties en teweeg brengende van leads en opvolging in de gaten te blijven houden. Zodat je uiteindelijk weet hoe je het beste effectief kunt inspelen op de doelgroep.

Wanneer er een succesvolle verkoop heeft plaatsgevonden is het goed om de klant in het oog te houden. Deze klant kun je namelijk veel gemakkelijker overtuigen tot een verkoop dan dat je steeds opnieuw klanten moet vinden en overtuigen.

Je eigen online marketing funnel opzetten en verder uitbouwen.

Je weet nu in grote lijnen hoe het opzetten van een eigen marketing funnel werkt. Wil je er echt een succes van maken? Dan is Master Marketeer een absolute aanrader. Je krijgt uitgebreide informatie over het inzetten van succesvolle marketing funnels op verschillende niveaus. Waarbij de focus ook op herhaalde verkoop ligt.

De Master Marketeer cursus leert je op een voorspelbare manier een constante stroom aan leads en uiteindelijk verkopen te realiseren. Waarbij uren achter de computer zitten om verkopen te realiseren verleden tijd is.

 

 

Maak kennis met Master Marketeer en leer hoe je oneindig leads en klanten kunt krijgen>

 

 

Share This