Relevante content voor je website

Heb je één of meerdere websites in eigen beheer? Dan ben je er ongetwijfeld al achter gekomen dat je zonder goede content nergens gaat komen. Relevante content is niet alleen van belang voor de rankings in Google, maar ook voor de tevredenheid van de bezoekers van jouw website. Als je een bezoeker op jouw website mag verwelkomen, wil deze bezoeker maar één ding; zo snel mogelijk de gewenste informatie vinden. Dat kan je alleen voor elkaar krijgen als je voor hoogwaardige, unieke en waardevolle content weet te zorgen.

 

Hoe je aan deze content kunt komen? Daar heb je grofweg twee mogelijkheden voor; je kunt deze content zelf gaan schrijven, maar je kunt ook een professionele tekstschrijver inhuren. Beide mogelijkheden hebben zeker hun voor- en nadelen. In dit artikel willen we jou dan ook zo uitgebreid mogelijk informeren over de beide mogelijkheden. Je hebt vervolgens duidelijk voor jezelf in beeld wat voor jouw situatie de beste keuze zou zijn. Vervolgens kan je verder gaan bouwen aan de bekendheid van jouw website, aan het aantal bezoekers op jouw website en aan de inkomsten die je met jouw website(s) weet te verdienen!

wat is goede content voor affiliate marketing

 

Content zelf schrijven

Zoals hierboven al gesteld; je kunt ervoor kiezen om de content zelf te gaan schrijven. In dat geval moet je de nodige tijd hiervoor uittrekken, aangezien het schrijven van hoogwaardige content een arbeidsintensieve klus is. Je moet onderzoek doen naar het onderwerp van de tekst, je moet de tekst schrijven, je moet de tekst continue bijschaven en je moet van de tekst uiteindelijk een kloppend geheel maken.

 

Bij het schrijven is het ook aan te raden om een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Tijdens dit onderzoek achterhaal je op welke termen het meeste gezocht wordt, zodat je juist díe termen in jouw tekst kunt gaan verwerken. Aangezien op die termen veelvuldig gezocht wordt, zijn dat interessante termen. Tegelijkertijd moet je daarbij ook met de nodige concurrentie rekening houden; des te hoger het zoekvolume is, des te meer concurrentie aanwezig is.

 

Voer dus een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit en ga vervolgens aan de slag. Probeer de zoekwoorden wél op een natuurlijke manier in jouw tekst te verwerken. Daarbij is het óók belangrijk om rekening te houden met de leesbaarheid van de tekst; uiteindelijk moeten de bezoekers immers deze tekst lezen en snel het gewenste antwoord kunnen vinden.

 

Probeer daarom ook voor jezelf vast te stellen waar jouw bezoekers naar op zoek zijn. Welke informatie willen zij vinden en welke onderwerpen moet je dus op jouw website gaan beschrijven. Maak voor jezelf een contentplan op. In dit contentplan verwerk je de onderwerpen waar je over wilt gaan schrijven, je benoemt wanneer je de content gaat schrijven én je geeft aan wanneer de content online moet komen.

 

Het is namelijk ook wenselijk dat je continue voor een toestroom van nieuwe content zorgt. Hiermee weet je jouw website meer waarde te geven; iets wat ook absoluut opgemerkt gaat worden door het algoritme van Google.

 

Kortom; wil je zelf de content gaan schrijven? Houd er dan rekening mee dat je hier de nodige tijd in moet investeren. Het schrijven van content duurt al met al behoorlijk lang, aangezien je ook nog een vooronderzoek uit moet voeren. Heb je interesse om zelf de content te gaan schrijven? Zorg er dan ook voor dat je over alle benodigde kennis beschikt. Mocht dat nog niet het geval zijn, kan je bijvoorbeeld de online cursus  Copy Writing volgen. Daarin wordt duidelijk uitgelegd wat het belang van goede content is én hoe je deze content zelf kunt gaan schrijven.

 

Tekstschrijver inhuren

Zie je het niet zitten om zelf de content te gaan schrijven? Of heb je zelf niet de kwaliteiten om content te schrijven? Dan is er niet direct nood aan de man; je kunt namelijk ook een professionele tekstschrijver in gaan huren. Meer en meer mensen hebben hun beroep gemaakt van het schrijven van teksten; je kunt hen dan ook inhuren voor het laten schrijven van hoogwaardige, unieke en waardevolle content.

 

Een belangrijk voordeel hiervan is dat je zélf geen omkijken meer naar de content hebt. je krijgt de content van de schrijver aangeleverd en kunt deze content vervolgens direct op jouw website plaatsen. Gemak dient de mens. De tijd die je hiermee weet te besparen, kan je bovendien besteden aan bezigheden waar jíj goed in bent. Uiteindelijk komt dit alleen maar het resultaat van jouw website ten goede!

 

Een nadeel van het inhuren van een tekstschrijver is terug te vinden in het kostenplaatje. Je moet immers de tekstschrijver betalen voor de teksten die door hem/haar geschreven worden. Indien je dagelijks/wekelijks veel content laat schrijven, kunnen de kosten hiervoor behoorlijk oplopen.

 

Daarom is het zeer verstandig om meerdere tekstschrijvers met elkaar te vergelijken. Verschillende tekstschrijvers hebben hun eigen stijl van schrijven én hanteren hun eigen tarieven. Het advies is om hierbij niet direct voor de schrijver met het laagste woordtarief te gaan. Als je een tekstschrijver voor 1 cent per woord in kunt huren, kan je eigenlijk al direct jouw vraagtekens bij de kwaliteit van de tekst zetten. Een tarief van 2,5 á 3 cent per woord is vele malen logischer.

 

Bij het inhuren van een tekstschrijver gaat het gezegde ‘goedkoop is duurkoop’ absoluut op. Als je in een goede tekstschrijver durft te investeren, zie je dat duidelijk terug aan de content op jouw website. Door deze relevante content gaat jouw website betere rankings van Google krijgen, waardoor je meer en meer bezoekers mag gaan verwelkomen. De content op jouw website is dus van directe invloed op de uiteindelijke resultaten van jouw website!

 

Twijfel je nog over het belang van relevante content op jouw website? Daarvoor verwijzen wij je graag naar de cursus Copy Writing. In deze marketingcursus krijg je namelijk uitgebreid toegelicht wát het belang van hoogwaardige content precies is. Na het volgen van die cursus heb je eigenlijk direct door dat de content daadwerkelijk van cruciaal belang is. Zorg dus voor relevante content voor je website en til jouw website daarmee naar een nóg hoger niveau!

 

 

Leer nu hoe ook jij relevante content kan leren schrijven voor je website. Met de cursus copywriting in 30 dagen blijf je de concurrentie voor. Begin vandaag nog