Wat is personal brandingWat is Personal Branding

Heb jij klanten veel meer te bieden dan je tot nu toe hebt laten zien? Dan is personal branding een goede oplossing om te laten zien wie je bent, wat je te bieden hebt en vooral waar je voor staat. Het is de manier om van je naam een merk te maken.

Bij personal branding staat alles in het teken van jezelf als merk verkopen. Het is een manier om die voor steeds meer bedrijven ontzettend belangrijk is om een specifieke doelgroep te bereiken en dat heeft voordelen. Zo weten klanten precies waarom ze voor je kiezen. Dat hoef je dus niet meer te vertellen. Maar er is veel meer dan specifieke klanten binnen hengelen. Want door het toepassen van personal branding laat je ook de waarde van je producten of diensten stijgen wat uiteindelijk zorgt dat je meer kunt verdienen. En wat dacht je van het gigantische bereik omdat iedereen weet wie je bent.

Je weet vast wie Martin Gaus, Jamie Olivier of Jan de Bouvrie is nu ik deze namen noem. Maar ze zijn veel meer dan mensen en hebben de principes van personal branding uitstekend toegepast op wat ze te bieden hebben. Als je deze namen hoort associeer je vrijwel direct hondentrainingen, koken of een prachtig interieur.

Ze vormen de perfecte voorbeelden van personal branding in Nederland en de mogelijkheden. Het is de manier om te groeien waarbij geen concurrent je nog in de weg zal staan. Laat zien waarom juist jij belangrijk bent, mensen kunt helpen en begin met verkopen!

remaketing

Hoe pas je personal branding op social media toe?

Wil jij je bereik vergroten met personal branding? Dan zijn social media platforms als Twitter, Facebook, Instagram en de zakelijke variant LinkedIn niet meer weg te denken. Ze vormen zelfs een belangrijke basis om te kunnen groeien omdat het de plek is waar jij je doelgroep kunt vinden.

Omdat elk social media platform een eigen bereik heeft is het goed om je hierin te verdiepen en mee aan de slag te gaan.

De meest laagdrempelige manier voor personal branding is Twitter. Op dit platform kun je snel en vooral eenvoudig starten waarbij het je weinig inspanning zal kosten je eerste volgers te krijgen.

Naast jezelf in de markt zetten is twitter ook een snelle manier om op de hoogte te blijven van alle concurrentie, vernieuwingen en gebeurtenissen omtrent je niche. Heel belangrijk omdat je daar dan snel op kan inspelen.

Wil je echt werken aan personal branding en de juiste mensen bereiken om je naam te versterken tot een welbekend merk?

Dan is het aanmaken van een LinkedIn profiel zeker een aanrader om in contact te komen met zakelijke relaties. Door een goed netwerk te bouwen sta je sterker en krijgt jouw naam als merk meer waarde.

Tot slot zijn er nog tal van andere social media platformen waar je kunt bouwen aan de waarde die je naam heeft. Zo heb je binnen enkele minuten een Facebook profiel gemaakt of ben je actief op Instagram.

Bij het inzetten van social media voor personal branding is het vooral belangrijk om actief aanwezig te zijn. Je zal dus echt tijd moeten maken om volgers of leden te krijgen die de merkwaarde van je naam gaan maken.

E-mail merketing strategie

Hoe pas je personal branding op e-mail marketing toe?

Net als bij social media inzetten voor personal branding is ook e-mail marketing een veelgebruikte methode. Je kunt er direct je doelgroep mee bereiken en bouwen aan merkwaarde.

Bij e-mail als personal branding instrument inzetten is het vooral belangrijk dat je spreekt vanuit jezelf. Waar je persoonlijke kwaliteiten belangrijk zijn.

Het is dus vooral belangrijk dat je weet waarom jij van toegevoegde waarde bent. Wat jij klanten te bieden hebt en waarom jij het belangrijk vindt dat klanten dit weten.

Je ziet personal branding binnen e-mail marketing vooral terug bij personen die zich specifiek in de mogelijkheden hebben gespecialiseerd.

Op internet worden deze mensen ook wel GURU genoemd. Die je precies kunnen vertellen hoe je het moet aanpakken.

Dat maakt e-mail marketing een uitstekend onderdeel om jezelf te branden onder daadwerkelijke geïnteresseerden.

een blog maken met builderall

Hoe pas je personal branding op content marketing toe?

In een lokale bakkerij is de bediende het gezicht van de winkel terwijl de bakker elke nacht opnieuw voor het heerlijke brood zal zorgen. Maar zonder die verkoper verkoopt de bakker minder.

Dat is ook wat je op internet kunt toepassen door goede content marketing. Met goede content marketing doe je precies wat de verkoper bij de bakker ook doet. Je geeft producten of diensten extra waarde door je naam te branden.

Er zijn verschillende voorbeelden te noemen maar beter is het om dit principe te begrijpen. Want hoe goedkoop je ook bent, hoe groot het assortiment ook is of hoe snel je levering kan zijn heeft geen waarde zonder erover te vertellen met de juiste woorden vanuit jezelf.

Bij content marketing zijn het niet de producten of diensten die de doorslag geven maar hoe jij het verpakt voor bezoekers. Hoe persoonlijker de boodschap is hoe meer je kunt bereiken door je naam te branden.

Kies voor master marketeer bij personal branding.

Bij master marketeer leer je social media te gebruiken om je merk, producten of naam te branden en daar geld aan te verdienen zonder dat je uren achter de computer hoeft te zitten. Je leert veel verschillende dingen hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld e-mail marketing en content marketing of het inzetten van funnels.

Als je kiest voor master marketeer krijg je altijd toegang tot de nieuwste methoden en instructies om te volgen en succes te hebben. Je hebt dus alle tools voor branding binnen handbereik en kan direct aan de slag met leren en uiteraard het toepassen ervan.

Er is nog iets dat je absoluut wilt weten want deze cursus heeft met alle tools en mogelijkheden een waarde van meer dan 2.800 euro!

Een kans als deze zul je dus nergens anders vinden. Nu is het moment om te profiteren van een gigantische korting en mogelijkheid te groeien met jouw bedrijf en branding!

 

 

Snel aan de slag met met personal branding? Klik dan snel op de link