E-mail marketing strategie? Als je een online business hebt is e-mail marketing heel belangrijk. De meeste bezoekers die naar je website komen kopen namelijk niet bij het eerste bezoek. Met een email marketing strategie zorg je ervoor dat je in contact blijft met je bezoekers, zodat je een vertrouwensband creëert.

In dit blogbericht wil ik het met je hebben over e-mail marketing. Hier lees je waarom het zo belangrijk is, hoe je het kunt toepassen en hoe het zorgt voor meer sales. Lees verder.

Wat is een e-mail marketing strategie precies?

E-mail marketing is een methode van online verkopen die nog steeds door veel grote bedrijven wordt toegepast.

Je denkt vast dat e-mail al heel oud is en dat het niet meer zo succesvol kan zijn. Toch heeft bijna iedereen een e-mail adres en maakt daar nog steeds dagelijks gebruik van.

Met e-mail marketing stuur je op een strategische manier e-mails naar potentiële klanten om zo een vertrouwensband op te bouwen. Dit doe je door via e-mail waarde te geven. Als je dat goed doet, zal de bezoeker je gaan vertrouwen en vervolgens ook producten van je kopen.

Waarom is email marketing zo belangrijk?

E-mail marketing is vooral belangrijk omdat bezoekers van je website vaak niet al bij het eerste bezoek iets van je zullen kopen.

Ze hebben nog geen idee wie je bent en zullen je daarom nog niet genoeg vertrouwen om iets van je te kopen.

Daarom  is het belangrijk dat je e-mail marketing toepast in je online business. Dit doe je door iets gratis weg te geven in ruil voor het email adres. Daarna kun je beginnen met e-mail marketing.

Een goede e-mail marketing strategie

Om succesvol te worden met e-mail marketing is een goede strategie belangrijk. Er zijn heel veel verschillende online strategieën die je kunt gebruiken.

Toch is het belangrijk dat je op zoek gaat naar een strategie die al bewezen is en werkt voor andere online bedrijven.

Een van die strategieën is het geven van waardevolle informatie en daarnaast af en toe een promotie doen.

Als je gebruik maakt van een email marketing provider kun je dit geheel automatiseren. Zodra iemand zich dan aanmeldt voor je email lijst, begint je email marketing provider automatisch met het sturen van e-mails.

Deze e-mails kunnen als volgt zijn:

  • Dag 1: Welkom heten en gratis E-book sturen
  • Dag 2: Vertellen wie je bent en wat je doet
  • Dag 3: Informatie geven over je onderwerp/ vak
  • Dag 4: nog meer informatie geven
  • Dag 5: Goedkoopste product/dienst aanbieden dat je hebt (niet meer dan 20 euro)
  • Dag 6 Informatie geven over het product en hoe het diegene helpt
  • Dag 7: Korting geven op het eerste product
  • Dag 8 Standaard product aanbieden (tussen de 50 en 100 euro)
  • Dag 9: Informatie geven over het product of dienst
  • Dag 10: Korting geven op het standaard product
  • Dag 11: High-end product aanbieden (meer dan 100 euro)
  • Dag 12: aangeven waarom dit product of dienst noodzakelijk is in business X
  • Dag 13: korting geven als de klant het totaal van alle producten ineens afneemt

Dit heet ook wel een Sales funnel. Het grote voordeel hiervan is dat je het eenmalig opzet en het vervolgens automatisch voor jou aan het werk gaat.

Hoe pak je het aan?

Om aan de slag te gaan met e-mail marketing heb je een e-mail marketing provider nodig. Zelf maak ik gebruik van Getresponse omdat je hiermee ook auto funnels kunt maken.

Dit zijn vooraf gemaakte funnels door Getresponse zelf. Het grote voordeel hiervan is dat deze funnels getest zijn en daarom bewezen werken.

Natuurlijk moet je altijd nog wel even zelf goed nakijken of de funnel voor jou geschikt is en of je nog het een en ander kunt aanpassen.

Je moet dan natuurlijk wel weten hoe sales funnels en e-mail marketing werkt. Dat leer je allemaal in de cursus Master Marketeer.

Aan de slag met e-mail marketing en funnels

Als je aan de slag wilt gaan met e-mail marketing en sales funnels is het en goed idee om een bewezen strategie te leren. Een van de beste manieren om te leren hoe het werkt is met de cursus Master marketeer.

Hier leer je namelijk niet alleen hoe je e-mail marketing succesvol toepast, maar ook wat er voor nodig is om een goede funnel te maken en hoe je teksten schrijft zodat bezoekers graag van je kopen. Dit wordt ook wel copywriting genoemd.

Het is vooral bij e-mail marketing belangrijk dat je leert verkopen, zonder dat je teksten op een sales pagina lijken.

Je moet dan leren om in je teksten de voordelen van een product te benoemen zonder de persoon te vragen het te kopen.

Als je goede copywriting skills hebt geleerd, hoef je alleen maar een link te plaatsen naar het product en zal de lezer van je e-mail dolgraag op de link klikken.

Ook hiervoor is een speciale strategie die je kunt leren. Je hoeft het dus allemaal niet meer zelf uit te vinden en kunt het simpelweg nadoen.

Master Marketeer 

Succesvolle online marketing bestaat voor het grootste gedeelte uit een goede strategie volgen. Het is namelijk belangrijk dat alle elementen uit je strategie goed op elkaar aansluiten. 

Als een van de marketing instrumenten niet werkt, werkt je hele online marketing systeem niet of slecht. 

Daarom is het een goed idee om één bewezen strategie te leren en hier dan mee aan de slag te gaan. Dat is precies wat je in de cursus master marketeer leert. 

Het mooie aan de strategie is dat het vooral toepasbaar is voor een online business. Je kunt de strategie nadat je de cursus hebt gevolgd direct in je online business implementeren. Je zal dan merken dat als je al wat bezoekers naar je website krijgt, je direct al wat aanmeldingen krijgt voor je email lijst.

Als je de sales funnel strategie gebruikt die je in de cursus leert, is de kans ook groot dat je direct al meer verkopen zult realiseren. Dat is de kracht van e-mail marketing. 

De grote online ondernemers zeggen niet voor niets: “The money is in the list”. Het is dus ook voor jou zeker een goed idee om aan de slag te gaan met e-mail marketing en sales funnels. 

Klik hier om direct te leren hoe dat werkt >>