Email marketing Email marketing systeem: Succesvolle emailmarketing

Email marketing is voor veel online marketeers nog  steeds een van de beste manieren om extra te converteren met je business. Toch kan het een hele klus zijn om die inschrijvingen voor je mailinglist te krijgen. Om succesvol te zijn met email marketing draait alles om de juiste systemen. In dit bericht vertellen we je hoe je eindelijk meer succes krijgt met je email marketing.

 

Waarom email marketing werkt

 

Email marketing bestaat al een hele tijd. Waar je ziet dat sommige marketinginstrumenten en methodes niet meer zo goed werken in de loop van de jaren, blijft E-mail marketing het nog altijd goed doen.

Het mooie aan email marketing is dat iedereen een email adres heeft en het nog altijd volop in gebruik is. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw email niet direct in de prullenbak van de mailbox beland? Dat is het probleem waar veel marketeers tegenaan lopen.

Als je een goede emailmarketing campagne wil voeren is het belangrijk dat je weet waar je naartoe wilt. Net als bij alle andere marketingactiviteiten moet je hiervoor onderzoek doen. Pas zodra je weet hoe je je potentiele klant het beste kan helpen kun je daadwerkelijk iets terug verwachten.

Wat veel marketeers vergeten is dat het nog altijd draait om waarde. Hoe meer jij geeft aan je potentiele klant, hoe meer je daarvoor terug krijgt. Toch willen veel marketeers alleen maar ontvangen, waardoor welke campagne dan ook al gedoemd is om te mislukken.

Email marketing is een van de beste methodes om je te verbinden met je (potentiele) klanten. Zodra je een email adres krijgt van een van je leads, krijg je direct ook al de bevestiging dat hij waardeert wat je doet.

Wat ik vaak zie is zodra een marketeer het email adres heeft gekregen, hij direct de aanval in zet met verkoop mailtjes. Ik kan je nu al zeggen. Dat gaat niet werken. Email marketing kan heel veel extra omzet genereren. Als je maar werkt volgens een systeem.

 

Email marketing systeem opzetten

 

Om succesvol te zijn met email marketing is het belangrijk dat je een systeem hebt. Er zijn heel veel bewezen systemen die je gewoon kunt gebruiken. Een van de beste systemen is het geven van waardevolle content (gratis), een lijst opbouwen en daarna vragen aan je emaillijst wat ze graag van je zouden willen zien. Vervolgens maak je hiervoor dan een product die je tegen betaling kan aanbieden aan je emaillijst.

 

1.      Gratis content

 

Email marketing

Door heel veel waardevolle gratis content te geven, bouw je een band op met de personen die je e-mails lezen. Deze band geeft de lezer vertrouwen in jou.

2.      Vragen stellen aan je lezers

Nadat je een aantal e-mails met waardevolle informatie hebt verstuurd vraag je dan aan de lezer wat hij graag van je zou willen leren. 9/10 keer krijg je dan heel veel waardevolle informatie.

Zodra je helder hebt wat de mensen in je emaillijst graag van je willen, ga je bouwen aan een product of dienst op maat. Zodra je het product klaar hebt, maak je een preview versie en stuur je deze gratis naar je emaillijst.

3.      Product op maat maken

Een aantal dagen na het sturen van de preview versie, stuur je vervolgens nog een email met daarin een enquête. Vervolgens vraag je of ze deze eerlijk willen invullen.

Als je de enquête gaat maken, is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je precies te horen krijgt welke dingen ze goed vonden aan je product en welke minder.

4.      Feedback gebruiken voor Versie 2

Wanneer je dan feedback ontvangt, weet je precies wat je nog moet aanpassen om het ultieme product uit te rollen.

Nadat je het product hebt aangepast naar de wensen van de potentiele klanten, stuur je nogmaals een preview van je product maar dan met een versie 2 tekst erachter. Hierna vraag je niet meer wat ze er van vinden, maar vraag je hoe veel ze bereid zijn hiervoor te betalen.

5.      Nog meer gratis content

Vervolgens stuur je even een tijdje nog meer gratis content om de vertrouwensband extra sterk te maken. Ze voelen zich tenslotte al betrokken omdat jij hun mening hebt gevraagd.

6.      Product introduceren

Na een week of twee maak je dan een speciale email die je product introduceert. Je schrijft dan een mooi verhaal waarin je iedereen bedankt voor de positieve feedback en het meedenken over het product.

Daarna biedt je het eindproduct aan met een prijs die hoger ligt dan de gemiddelde prijs die je in de feedback hebt ontvangen.

Eerst probeer je het gewoon voor deze prijs te verkopen. Als je merkt dat er weinig verkocht wordt, stel je vervolgens een speciale actieperiode in waarvoor ze het product tijdelijk voor de prijs die net onder de gemiddelde prijs van de feedback ligt.

Wanneer je dat doet zal je merken dat je, je product heel vaak verkoopt. Je geeft je lezer tenslotte precies wat ze willen.

Een product op maat maken is niet voor iedereen makkelijk.

Niet iedereen kan zo even een goed product op maat maken. Soms heb je daarvoor gewoon net niet de juiste kennis. Gelukkig zijn er heel veel andere mensen die dat wel kunnen en het voor jou kunnen doen.

Natuurlijk zijn hier dan wel kosten aan verbonden en is het een goed idee om deze altijd te verwerken in de verkoopprijs. Zo verdien je je investering sneller terug.

Naast deze methode om meer omzet te genereren zijn er nog heel veel andere methodes die je kunnen helpen succesvol te worden met email marketing en andere marketing methodes.

Meer leads, omzet en conversies met je business

Als je meer wil leren over hoe je goede sterke campagnes maakt, die je omzet minimaal kunnen verdubbelen, dan is het een goed idee om eens te kijken naar de onderstaande cursus. Hier leer je namelijk alles wat je moet weten om je Business naar het volgende niveau te tillen. Veel ondernemers blijven op een bepaald punt haken, en komen daardoor geen stap verder. Met dit programma ga je zeker verder groeien.

Meer leads, omzet en conversies