Affiliate links gebruiken. Vrijwel iedere affiliate heeft daarvoor een eigen manier en ook een eigen idee van wat het beste werkt. Toch zijn er verschillende onderzoeken gedaan die hebben aangetoond dat een bepaalde manier van het gebruik van affiliate links het beste werkt. Weet jij al welke manier dat is?

In dit blogbericht gaan we dieper in op de verschillende manieren om affiliate links te gebruiken op je website en ontdek je wat de beste manier is.

Zelf gebruiken we deze manier van links ook het meeste en hebben we gemerkt dat deze manier veel beter converteert dan andere manieren. Lees daarom zeker verder als jij meer kliks op je affiliate links wilt.

 

Wat zijn affiliate links precies?

Als je aan de slag gaat als affiliate, maak je gebruik van affiliate links die ervoor zorgen dat jij je commissie krijgt als je succesvol producten promoot van een ander bedrijf.

Een affiliate link is dus een speciale link die registreert waar kliks vandaan komen, bij welk product de link hoort, welke adverteerder daar bij hoort, maar ook welke affiliate de link heeft gebruikt.

Door deze speciale links wordt het voor jou als affiliate mogelijk om een commissie te verdienen als je producten van andere aanbieders op het internet verkoopt.

 

Verschillende manieren om affiliate links te gebruiken

Je kunt affiliate links op veel verschillende manieren toepassen. De meest gebruikte manieren onder affiliates zijn:

  • Banners
  • Tekst links
  • Call-to-action buttons

Al deze verschillende vormen van affiliate links werken, toch zijn er een aantal manieren van affiliate links die beter werken dan andere manieren.

Vroeger was het heel makkelijk om een affiliate banner te maken, je wist dan zeker dat als mensen de banner te zien kregen dat ze erop zouden klikken.

Tegenwoordig is het internet wat meer volwassen en laten mensen zich online niet meer zo snel verleiden. En weten ze zelf ook heel goed hoe ze de juiste informatie moeten vinden.

Dat maakt dat je als affiliate meer creatief moet worden als je banners wilt gaan gebruiken. Veelal worden banners nu alleen nog toegepast in de vorm van bewegende beelden.

Call to action buttons

Naast banners wordt er door affiliates ook nog veel gebruik gemaakt van Call- to – action knoppen.

In mijn beleving werkt het gebruik van call to action knoppen nog steeds heel goed en merk ik dat er veel meer op een call to action knop geklikt wordt dan op een banner.

Er is echter nog 1 belangrijke soort affiliate link die ik als best werkend ervaar. Dat zijn namelijk tekstlinks.

De meeste mensen die surfen op het internet, willen niet continu geconfronteerd worden met verkoop acties.

Een banner of call to action knop ziet er daarom al snel te verkoopachtig uit. Daarom is het om echt succesvol te worden met affiliate marketing, een super goed idee om je vooral te richten op tekstlinks.

Deze links zien er namelijk totaal niet verkoopachtig uit en werken uitstekend.

Het enige dat je hoeft te doen is bijvoorbeeld te praten over het product dat je wilt gaan promoten. Vervolgens plaats je dan een link in de tekst en vertel je waar de link naartoe gaat als ze besluiten op de link te klikken.

Op deze manier kom je niet verkoopachtig over maar, geef je de bezoeker zelf de mogelijkheid om verder te klikken naar het aanbod.

Bij een call-to-action knop is het vaak de verleiding die ervoor zorgt dat een bezoeker klikt. De knoppen zijn namelijk vaak groot en hebben een uitdagende uitstraling.

5 Tips voor het gebruik van affiliate links

Je weet nu wat affiliate links zijn en welke vormen van affiliate links het meest wordt toegepast door affiliates.

Als je gebruik gaat maken van affiliate links heb ik nog een aantal goede tips die je helpen je doorklik percentage te optimaliseren.

  1. Een van de belangrijkste dingen die je NIET moet doen als je affiliate links gaat plaatsen op je website, is je hele website vol zetten met links. Hierdoor wordt het al snel een kermis attractie en daar zit niemand op te wachten. Plaats daarom slecht 1 tot 3 affiliate links in je tekst om de tekst mooi clean te houden voor de lezer.
  2. Call-to-actions: Ben je van plan om ook gebruik te maken van call to action knoppen? Dan is het een goed idee om een call-to-action knop helemaal onderaan je pagina te zetten. Hierdoor geef je de bezoekers eerst de mogelijkheid om de informatie uit het artikel tot zicht te nemen, voordat je de bezoeker vraagt om door te klikken. Dit komt veel minder verkoopachtig over en zal ervoor zorgen dat meer mensen doorklikken.
  3. Banners: Hoewel banners niet meer helemaal van deze tijd zijn, kan het soms nog aantrekkelijk zijn om een banner te plaatsen in je content (niet in de sidebar). Een goede banner geeft namelijk nog net even wat extra informatie als toevoeging aan je content. Ook is de kans groter dat iemand op je banner klikt als de banner tussen de content staat dan wanneer je de banner in de sidebar plaatst. De meeste mensen maken namelijk gebruik van een mobiel scherm, waardoor sidebar gegevens direct helemaal naar onderaan de pagina worden gebracht.

 

AMR

 

Affiliate Marketing Revolutie volgen voor meer succes

Je weet nu hoe je affiliate links het beste kunt toepassen. Wil je nu alle ins- en outs leren over affiliate marketing en er super succesvol mee worden? Dan raad ik je aan om eens te kijken naar de Affiliate Marketing Revolutie.

De affiliate Marketing Revolutie is een affiliate marketing cursus waarin je stap voor stap leert hoe jij een succesvolle affiliate website kunt neerzetten.

Ondanks dat alle informatie krijgt dat nodig is om succesvol te worden, is dat natuurlijk geen garantie voor succes. Om succesvol te worden moet je er zelf ook 100% voor gaan natuurlijk.

Er zijn inmiddels al meer dan 8000 mensen die de cursus hebben gevolgd en een groot percentage daarvan verdient nu een fulltime inkomen met affiliate marketing.

Klik hier om direct meer informatie te krijgen over de Affiliate Marketing Revolutie.

 

Wil je nu meer weten over de affiliate marketing revolutie? Klik dan op de button en ga snel verder naar de pagina van de affiliate marketing revolutie
Share This