Getresponse E-mail marketing? Als online marketeer is het natuurlijk super belangrijk om niet alle bezoekers van je website verloren te laten gaan. Van alle bezoekers die je website bezoeken , voert daarvan maar een klein percentage de door jou gewenste actie uit. Alle andere bezoekers die geen actie ondernemen op je website, gaan er weer vandoor en komen mogelijk nooit meer terug. Om ervoor te zorgen dat je meer waarde uit je bezoekers kunt halen, is het een goed idee om die mensen die niet direct business met je willen doen, op te vangen.
Dit kun je doen door ze bijvoorbeeld iets gratis aan te bieden in ruil voor het e-mail adres. Op deze manier ga je een soort van beginnende relatie aan met je bezoekers en krijg je daarmee tevens de mogelijkheid die bezoekers weer een te benaderen.
De kans is namelijk groot dat als je vaker contact hebt met je bezoekers, ze wel geneigd zijn zaken met je te gaan doen. Daarom is e-mail marketing ontzettend belangrijk voor elk bedrijf en daarvoor heb je een e-mail marketing provider nodig. Dat is waar Getresponse je graag mee helpt.
Wat is Getresponse E-mail Marketing Precies?
Zoals je in de intro hebt kunnen lezen is het ontzettend belangrijk dat jij ervoor zorgt dat bezoekers je een tweede keer treffen of zelfs meer. Door e-mail marketing toe te passen heb jij de touwtjes wat dat betreft in handen. En kun je zelf bepalen hoe vaak een website bezoekers nog met jou in contact komt. Hiervoor heb je natuurlijk e-mail marketing software nodig. Getresponse is e-mail marketing software. Met hun software zorgen zij ervoor dat jij bezoekers van je website aan je kunt binden en ze vervolgens kunt mailen.
Dankzij alle handige tools en functies van Getresponse is het heel gemakkelijk om met je website bezoekers in contact te blijven. Dit zal er uiteindelijk voor zorgen dat je meer verkopen gaat realiseren met je bedrijf. Het maakt daarbij niet uit of je producten verkoopt of diensten.
Welke functies biedt Getresponse aan?
Als je kiest voor Getresponse dan krijg je direct de beschikking over verschillende handige tools. Niet alleen is Getresponse een E-mail marketing provider, het platform biedt ook de mogelijkheid om landingspagina’s te maken en tools voor lead generation. Zo is Getresponse eigenlijk veel meer dan alleen een e-mail marketing programma. De belangrijkste functies van Getresponse lees je hieronder.
E-mail Marketing tools
Een van de hoofdfuncties van Getresponse is natuurlijk E-mail marketing. Hiermee biedt Getresponse eigenlijk alle belangrijke functies die je nodig hebt om een goede e-mail marketing campagne op te zetten. Bij het maken van je e-mail krijg je de mogelijkheid om de e-mail precies zo te designen als je zelf wilt met het e-mail design programma. Tevens is het mogelijk om met Getresponse je eigen Autoresponders samen te stellen, met e-mails die automatisch worden verzonden.
Zodra de mails dan de deur uit zijn wil je natuurlijk wel bijhouden hoe het gaat met de verstuurde e-mails en kun je dankzij de e-mail statistieken precies zien hoeveel mensen jouw mails al hebben gezien en hoeveel van die mensen je mails al hebben geopend. Als kers op de taart is het zelf mogelijk om te zien welke mensen op links in je mail hebben geklikt.
Daarnaast is het ook mogelijk om je mailinglijsten gemakkelijk te beheren. Zo kun je lezers van je mails makkelijk naar andere lijsten verplaatsen, je contacten exporteren naar bijvoorbeeld Excel of een andere autoresponder toewijzen aan contacten.
Conversie trechter
Om ervoor te zorgen dat je meer verkopen genereert vanuit e-mail marketing heeft Getresponse speciaal voor jou een aantal trechters klaarstaan. Dit is een soort van uitgestippeld pad die een bezoekers van je website bewandeld als hij zich eenmaal heeft ingeschreven op je e-mail lijst. Het voordeel van een trechter is dat het een gestroomlijnde weg is voor je bezoeker die ervoor zorgt dat je veel meer resultaat zal gaan boeken.
Bij het maken van een trechter met Getresponse kun je kiezen uit twee verschillende soorten trechters. De eerste variant is een verkooptrechter. Een verkooptrechter zorgt ervoor dat je via e-mail marketing meer bestellingen gaat realiseren bij de verkoop van je producten en diensten.
Door de verkooptrechter te gebruiken, weet je eigenlijk precies wat er gebeurd met de mensen die zich aanmelden op je e-maillijst, omdat ze allemaal hetzelfde verkoop pad bewandelen.
Niet alleen zorgt het ervoor dat jij zo inzicht krijgt in je verkoopproces. Maar het zorgt er ook nog eens voor dat je heel makkelijk kan bijsturen als het ergens even niet goed loopt. Zo zie je dat Getresponse gebruikers die een Verkooptrechter maken, tot wel 20% meer conversie genereren. Dat is natuurlijk een beste percentage als je dat doorrekent.
Leadtrechters
Daarnaast heb je met Getresponse ook de toegang tot geoptimaliseerde leadtrechters. Deze trechters stellen je instaat om je mailinglijst sneller te laten groeien. Dit komt omdat je gebruik kunt maken van de handige vooraf gebouwde landingspagina’s om e-mailadressen te verzamelen.
Met de leadtrechter kun je precies zien hoeveel bezoekers je landingspagina’s hebben bezocht, maar ook precies hoeveel mensen hun gegevens hebben ingevuld. Als je een weggever aanbiedt in ruil voor het e-mail adres kun je tevens zien hoeveel mensen de weggever al gedownload hebben en hoeveel mensen de e-mail hebben geopend. Zo ben je heel goed op de hoogte van wat er gebeurd binnen je e-mail marketing campagnes.
Landingspagina’s
Het is net al even kort voorbij gekomen, maar met Getresponse heb je ook nog eens de mogelijkheid tot het gebruik van honderden vooraf geoptimaliseerde landingspagina’s.
Landingspagina’s zijn speciale pagina’s die vaak maar 1 doel hebben. Meestal is dat verkopen of het verzamelen van een e-mailadres. Door gebruik te maken van de vooraf geoptimaliseerde landingspagina’s is de kans veel groter dat bezoekers van je website zich zullen inschrijven bij je e-maillijst. Ook zijn er speciale landingspagina’s beschikbaar die je helpen om je producten meer en beter te verkopen.
Wat vooral mooi is aan landingspagina’s in tegenstelling tot webpagina’s is dat je een landingspagina heel goed kunt meten. Zo kun je precies zien hoeveel mensen je landingspagina hebben bezocht en wat ze hebben gedaan op de pagina.
Daarnaast zijn alle landingspagina’s heel makkelijk aan te passen, omdat er bij de landingspagina’s gebruik wordt gemaakt van een drag- en drop builder. Zo kun je eenvoudig je landingspagina’s naar wens aanpassen. Daarnaast is het goed om te weten dat het gemiddelde conversiepercentage op ongeveer 6% ligt bij de landingspagina’s van Getresponse. Dat ijkt mij een prima prestatie.
Automatische Marketing
Als je met online marketing aan de slag gaat, kom je er al snel achter dat marketing behoorlijk wat tijd in beslag neemt. Daarom besteden veel ondernemers hun marketing uit, om zelf meer tijd over te houden voor het vak dat ze hebben gekozen.
Ook e-mail marketing vergt doorgaans veel tijd, omdat je moet bijhouden wat er allemaal gaande is binnen je e-mail marketing campagnes. Gelukkig heeft Getresponse daar een oplossing voor bedacht. Bij Getresponse kun je namelijk gebruik maken van automatisch marketing.
Zo kun je eenmalig een e-mail marketing systeem opzetten die volledig voor jou aan het werk gaat. Zo kun je ervoor zorgen dat een contact die op een bepaalde link klikt, verplaatst wordt naar een andere mailinglijst, of kun je bijvoorbeeld contacten die een bepaalde mail openen een extra aanbieding versturen.
Geheel op de automatische piloot. Hierdoor wordt e-mail marketing al een stuk eenvoudiger en heb je na het opzetten van de automatisch marketing nog vrij weinig te doen met e-mail marketing.
Webinars
Klik hier om Getresponse 30- dagen gratis uit te proberen
Online marketing wordt steeds meer een feit en ook daarmee worden Webinars steeds waardevoller. Om ervoor te zorgen dat jij je expertise kunt meegeven aan je contacten kun je Webinars geven. Dit zijn een soort van online lessen, die je eenmaal kunt opnemen en zo voor je kan laten werken. Waar je normaal gesproken speciale software nodig hebt om Webinars te kunnen geven, heeft Getresponse dit ingebouwd bij het Getresponse platform. Hierdoor kun je met gemak Webinars geven.
Het grote voordeel hiervan is dat je niet speciaal Webinar software hoeft te installeren en dat je direct onbeperkt aantal Webinars mag geven. Er zit dus geen limiet aan het aantal Webinars. Ook kun je tot wel 1000 mensen uitnodigen om je Webinar bij te wonen. Tevens kun je tot wel 20 uur aan Webinar materiaal opslaan.
Aanmeldformulieren
Om ervoor te zorgen dat je e-mail marketing voor je kunt laten werken, heb je natuurlijk wel contacten nodig op je mailinglijst. Om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor je website bezoekers om zich aan te melden op je mailinglijst, zijn er door Getresponse speciale aanmeldformulieren voor je gemaakt.
Dit zijn kant- en klare formulieren die jij gemakkelijk met drag- en drop kunt aanpassen naar je eigen wens.
Door gebruik te maken van deze formulieren kun is de kans groter dat mensen zich aanmelden op je mailinglijst.
Betaalde advertenties
Tot pas geleden was het met Getresponse nog niet mogelijk om via het platform met advertenties aan de slag te gaan. Toch kun je met behulp van Advertenties snel veel mensen bereiken. Hoe mooi zou het dan zijn als je via die betaalde advertenties direct mensen kon laten inschrijven op je mailinglijst. Met behulp van de functie betaalde advertenties van Getresponse is dat nu mogelijk.
Binnen je e-mail marketing platform kun je aan de slag met Facebook advertenties en hebben zij een speciale social Ads creator gemaakt. Op deze manier maak je de perfecte advertenties en groeit je mailinglijst zo binnen no-time uit tot een volwaardige lijst.
Zo kun je met behulp van Getresponse vergelijkbare doelgroepen maken, die vergelijkbaar zijn aan de mensen die zich al hebben ingeschreven voor je e-mail lijst. Zo is de kans groot dat als jij advertenties laat zien aan mensen die vergelijkbare interesses hebben, dat zij zich ook zullen aanmelden.
Ook kun je mensen die al eens de landingspagina van Getresponse hebben bezocht, nog eens vragen om je landingspagina te bezoeken met behulp van de handige retargeting functies. Zo kun je die bezoekers die geen actie hebben ondernomen, via facebook nog eens benaderen.
Voor wie is Getresponse E-mail Marketing geschikt?
Getresponse is een van de meest uitgebreide e-mail marketing platformen die er zijn. Ook is de doelgroep van Getresponse best wel breed. Met Getresponse is het namelijk makkelijk om zowel producten als diensten aan te bieden.
Ook is het platform heel beginners vriendelijk omdat Getresponse de moeite heeft gedaan om alle moeilijke onderdelen goed uit te leggen in tutorials.
Getresponse is een internationaal bedrijf dat klanten heeft in maar liefst 183 landen. Builderall heeft daarom al een goede reputatie opgebouwd bij haar klanten.
Daarom is Getresponse voor jou geschikt als je:
- Net gaat beginnen met e-mail marketing en direct alle belangrijke tools binnen handbereik wilt hebben.
- Wilt gaan werken met verkooptrechters die geoptimaliseerd zijn voor meer resultaat.
- Met landingspagina’s wilt gaan werken of geen website hebt
Er zijn veel verschillende e-mail marketing platformen beschikbaar, maar van al die platformen is Getresponse wel echt een koploper. Er zijn maar weinig platformen te vinden die zoveel extra bieden naast e-mail marketing ondersteuning.
Wat zijn de kosten voor getresponse e-mail marketing?
Voordat je daadwerkelijk aan de slag gaat met Getresponse e-mail marketing, wil je natuurlijk wel graag weten wat de kosten zijn van dit complete pakket. Je zou toch denken dat als je zoveel krijgt, je er ook een behoorlijk bedrag voor moet betalen.
Toch lijkt dat in werkelijkheid erg mee te vallen. Getresponse is in vergelijking tot andere e-mail marketing providers helemaal niet zo duur. Vooral niet als je bekijkt wat je er allemaal bij krijgt.
Er zijn 4 verschillende pakketten waaruit je kunt kiezen:
- Basic vanaf $ 10,50 per maand
- Plus vanaf $ 34,30 per maand
- Professional vanaf $ 69,30 per maand
- Max (prijzen op maat)
Klik hier om Getresponse 30- dagen gratis uit te proberen
Basic Pakket
Als je nog maar net begint met e-mail marketing heb je nog geen mensen op je mailinglijst en is het in de eerste periode vooral raadzaam om je mailinglijst op te bouwen. Hiervoor kun je prima uit de voeten met het basic pakket. Dit pakket stelt je instaat om een mailinglijst op te bouwen en e-mails te versturen naar je contacten.
Plus Pakket
Als je al wat verder bent en al behoorlijk wat e-mailadressen hebt verzameld, wil je natuurlijk meer halen uit je mailinglijst. Het is dan een goed idee om te kiezen voor “plus”. Hiermee kun je naast het opbouwen van een mailinglijst en het versturen van mails ook aan de slag gaan met automatisering en het geven van live Webinars.
Professional pakket
Als je het dan echt hebt gemaakt met e-mail marketing en je hebt je e-mail marketing zo goed voor elkaar dat je een gigantisch publiek hebt verworven, dan is het raadzaam om over te stappen naar een Professional pakket, of zelf een max pakket op maat.
De meeste professionele e-mail marketeers kunnen overigens prima uit de voeten met het Professional pakket. Hiermee heb je vrijwel alle functies tot je beschikking die Getresponse te bieden heeft en kom je niets te kort om je bedrijf uit te laten groeien met behulp van e-mail marketing, Webinars, automatisch marketing en zelfs advertenties. Of je nu een beginner bent, gevorderd of zelfs professional, met Getresponse kun je alle kanten nog op.
Wat zeggen andere gebruikers?
Nu je weet wat de kosten zijn en wat je allemaal krijgt voor je geld, wil je natuurlijk ook graag weten wat andere mensen zeggen over Getresponse. Zoals al eerder vermeld heeft Getresponse klanten over de hele wereld en staat Getresponse behoorlijk goed aangeschreven. Overal lees je alleen maar positieve recensies en behalen mensen ook echt meer resultaat dankzij de software van Getresponse.
Zo heeft Getresponse over de hele wereld al ruim 100.000 klanten. Zo zijn niet alleen de reviews op de website van Getresponse behoorlijk positief te noemen, ook als we kijken naar de Google Recensies zie je eigenlijk veel positieve beoordelingen.
Natuurlijk staan er ook wel wat negatieve beoordelingen bij, maar over het algemeen staat Getresponse goed op de kaart. Het bedrijf scoort bij Google recensies namelijk een 4 van de 5 sterren.
Kan ik Getresponse aanraden?
We zijn alweer aan het einde gekomen van deze uitgebreide review over Getresponse. De vraag is natuurlijk of ik de software van Getresponse kan aanraden of niet. Mijn antwoord op die vraag is zeker een JA. Getresponse is een van de beste e-mail marketing systemen die ik heb gebruikt. En met Getresponse kan je bijna je gehele bedrijf runnen. Daarnaast is ook de prijs van Getresponse zeer aantrekkelijk te noemen.
Zelfs als je een absolute beginner bent en nog niet zoveel geld wilt uitgeven aan E-mail marketing kun je bij Getresponse terecht omdat ze verschillende pakketten aanbieden.
Met alle gebruiksgemakken dat Getresponse te bieden heeft, de klantenservice en zelfs ondersteuning. Kan ik absoluut aanraden om met Getresponse aan de slag te gaan. Vanaf het moment dat je actief met Getresponse aan de slag gaat, zal je merken dat je mailinglijst sneller groeit en dat je steeds meer producten- en/ of diensten gaat verkopen.
Klik hier om Getresponse 30- dagen gratis uit te proberen.