SEA – Als (beginnend) ondernemer kunnen de termen jou om de oren slaan. Goede voorbeelden hiervan zijn SEO en backlinks. Ook SEA behoort tot deze categorie.

Iedere ondernemer doet zijn of haar best naamsbekendheid te creëren. Door een grote groep mensen te bereiken, kun je onder aan de streep meer omzet generen. Hierbij komt online marketing om de hoek kijken. Met andere woorden; reclame maken. Uit eerdere artikelen is gebleken dat dit je dit op verschillende manieren kunt doen.

Advertenties plaatsen behoort ook tot deze categorie. Door middel van advertenties kun jij jouw onderneming effectief onder de aandacht brengen, en veel ondernemers onderschatten de kracht van SEA. Wat SEA precies is en hoe het werkt? In dit artikel brengen wij jou uitgebreid op de hoogte hiervan.

Wat is SEA precies?

Net als SEO, is SEA een afkorting van een Engelse benaming. SEA staat namelijk voor Search Engine Advertising. Hoewel de termen met elkaar in verbinding staan, zijn er toch een aantal duidelijke verschillen te ontdekken.

Waar SEO voornamelijk ingezet wordt bij geschreven content, draait SEA om adverteren en advertenties. Als online marketeer is deze vorm van marketing een zeer effectief middel als het gaat om producten of diensten promoten.

Toch staan zoekwoorden en SEO niet helemaal los van SEA. Om jouw advertenties op te laten vallen en hoog in de zoekresultaten terecht te laten komen, zijn ook hierbij de juiste keywords eveneens belangrijk. Zolang jouw advertentie keywords bevat waarop jij gevonden wilt worden en die te maken hebben met jouw onderneming, kan jouw advertentie hoog eindigen binnen de zoekresultaten van onder andere Google.

Door advertenties op de juiste manier in te zetten binnen Google, krijgen jouw bedrijf en/of producten meer naamsbekendheid én kun je een grotere doelgroep effectief bereiken. Dit betekent dus ook dat jouw omzet aanzienlijk vergroot kan worden. Als ondernemer wil je niets liever natuurlijk. De kracht van SEA mogen we zeker niet onderschatten.

Hoe gebruik ik SEA?

Als we praten over SEA en het gebruik hiervan, dan is de zoekmachine binnen Google het gesprek van de dag. Google is echter niet het enige platform waar jouw advertenties ingezet kunnen worden. Wist je dat dit ook mogelijk is op social media platformen? Ongetwijfeld ben je tijdens het scrollen op Facebook of Instagram weleens een advertentie tegengekomen. Jij weet nu dus waar deze vandaan komen.

Jouw advertenties verschijnen niet zomaar op Google of social media. Als online marketeer zul je hier iets voor moeten doen. Hier zul je een bepaald budget vrij voor moeten stellen. Advertentie platformen maken gebruik van betaalde advertenties, en jij beslist wederom zelf wat je hieraan kwijt wil.

Wat is SEA?

Wat zijn de voordelen van SEA gebruiken?

Nu we op de helft zijn van dit artikel, zijn de voordelen van SEA hier en daar al naar voren gekomen. Heb jij deze nog niet kunnen ontdekken of wil jij deze in een overzicht bij elkaar zien? Lees dan hieronder verder:

  • Een effectieve manier van reclame maken
  • Jouw doelgroep is makkelijk te bereiken
  • Ingewikkelde content schrijven is niet nodig
  • Iedereen kan hiermee aan de slag
  • De mogelijkheid om het uit te besteden
  • Jij bepaalt wat je eraan kwijt wil
  • Verschillende platformen waar je gebruik van kunt maken

Waarom SEA uitbesteden?

Er zijn inmiddels veel marketingbureaus die gespecialiseerd zijn in verschillende marketingvormen. Dit is voornamelijk van kracht op SEO, SEA en linkbuilding. Mocht jij dus gebruik willen maken van SEA voor jouw onderneming of website, dan heb jij dus de luxe om dit uit te besteden. Het is een veel gekozen manier.

Je zou je echter kunnen afvragen wáárom het een goed idee zou zijn om dit uit te besteden. Het zou tenslotte niet moeilijk moeten zijn. Daarbij hebben platformen een vrij makkelijke werkwijze.

SEA heeft een bepaalde techniek en strategie. Mocht jij hier geen ervaring mee hebben, dan kan het vrij lastig zijn om deze strategieën op een werkende manier in te zetten. Waar veel ondernemers mee te maken krijgen, is dat zij advertenties hebben ingezet en dit geen enkel resultaat oplevert. Zeker als je hier een investering voor hebt gedaan en er komt niets uit, dan is dat ontzettend jammer. En dus onnodig.

Door een marketingbureau in de armen te sluiten, weet je vrijwel zeker dat een advertentie met de juiste strategie wordt ingezet én resultaat oplevert. Dit maakt ook de investering in het bureau het dubbel en dwars waard. Je kunt het tenslotte op deze manier terugverdienen.

Wanneer merk ik resultaat?

Over het algemeen is het zo, dat SEO veel geduld en tijd vergt. Geschreven content doet er nu eenmaal langer over om in de zoekmachines te belanden en om een hoge positie te bereiken. Veel ondernemers hebben hier geen tijd of geduld voor, en gaan dus op zoek naar een andere oplossing.

Zodoende levert SEA meer en sneller iets op. Advertenties komen tenslotte iedere dag in veelvoud voorbij. Mocht jij dus op zoek zijn naar een snelle manier van reclame en promotie, dan weet je wat je te doen staat.

Wat is SEA?

Conclusie – Zo zet jij jouw perfecte business op

SEA en SEO zijn twee termen die veelal voorkomen in de wereld van online marketing. Met name SEA is een zeer effectief middel om in te zetten, naast SEO. Door advertenties op de juiste en strategische manier in te zetten, kun je een grotere doelgroep bereiken. Onder aan de streep levert dit natuurlijk meer omzet op.

Nu zijn er verschillende platformen die deze mogelijkheden aanbieden. Hierbij kun je denken aan Google en aan social media kanalen. Naast dat je zit zelf kunt doen, zijn er ook voldoende marketingbureaus die dit voor jou uit handen kunnen nemen. Het mooie hiervan is dat zij precies weten wat ze doen en jij al snel resultaat zult zien binnen jouw onderneming.

Heb jij echter nog geen onderneming, maar is dit altijd een droom van jou geweest? Meld je vandaag nog aan voor De Perfecte Business en ontdek de vele mogelijkheden. Wat jouw achtergrond of ervaring ook is, iedereen is van harte welkom en kan een toffe business opzetten. Waar wacht je nog op?

Share This